SOSYAL SORUMLULUK
SERVIER’DE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK, PERFORMANSI DESTEKLEMEK VE DEĞER YARATMAK İÇİN BİR ARAÇTIR
Nihai amacımızda da belirtildiği üzere, sağlık hizmetlerinde aktif rol oynayan firmamızın ilk sorumluluğu hastalara karşıdır.
Servier, Grubun faaliyet gösterdiği her yerde, olumlu katkılar sağlamak için ek bir sorumluluğa sahip olma bilinciyle hareket eder ve çalışanlara, çevreye özen gösterirken aynı zamanda tüm paydaşlarıyla da diyaloğunu geliştirmek için çalışır.
Çünkü bizim için sorumlu bir şirket olmak aynı zamanda sürdürülebilir bir vizyona sahip olmak demektir. Bu nedenle Servier’in Kurumsal Sosyal Sorumluluk yaklaşımı azimli, samimi ve Grup stratejisinin bir parçasıdır.
FARKINDALIK PROJELERİ
Türk Kardiyoloji Derneği’nin hayata geçirdiği ve Servier’in koşulsuz olarak desteklediği Değerini Bil projesi; ülkemizde çok düşük olan hipertansiyon hastalığının farkındalığını artırmayı hedefliyor.
Maalesef ülkemizde erişkin nüfusun %30 hipertansif, %53’ü tedavi almıyor ve %45’i hipertansiyon hastalığının farkında dahi olmadan bu hastalıkla yaşamayı sürdüyor¹. Bu farkındalığı oluşturmak adına Değerini Bil projesinde bu kez çocuklar büyüklerine seslenerek onları bu hastalığa karşı bilinçlenmeye davet ediyorlar.
2019 yılının Mart ayında Türk Kardiyoloji Derneği’nin ulusal basın toplantısıyla başlatılan Değerini Bil farkındalık projesi, 2. sezonu ile devam ediyor. Proje kapsamında her hafta Değerini Bil sosyal medya sayfalarında hasta ve hasta yakınlarını bilgilendirici 3-4 post paylaşılıyor. Bugüne dek Türkiye’nin birçok şehrinde billboard, süper lig futbol maç pankartları, AVM tarama etkinliği ve daha birçok aktivite ile farkındalık oluşturulmaya çalışıldı ve yaklaşık 10 milyon kişiye ulaşıldı. Siz de hastalıkla ilgili bilgi almak ve «Tansiyonunu Ölç Değerini Bil» diyerek projeye destek olmak için Değerini Bil projesinin sosyal medya hesapları olan Instagram, Facebook, Linkedin, Twitter, Spotify ve DEĞERİNİ BİL (degerinibil.net) websitesini takip edebilirsiniz.
¹PATENT II ÇALIŞMASI 2012
Türkiye Diyabet Vakfı ve Servier’in koşulsuz desteği ile hayata geçen Hadi7’le projesinin amacı, HbA1c %7’nin altına ulaşan hasta sayısını artırarak, onları diyabetin komplikasyonlarından koruyarak daha kaliteli bir yaşam sürdürmelerine destek olmak.
Araştırmalar Türkiye’nin 2045 yılında Diyabet hasta sayısında ilk 10’a yükselebileceğini öngörüyor¹. Dünya’da neredeyse her 3 kişiden biri diyabetli ve her 8 saniyede bir kişi diyabete bağlı olarak hayatını kaybediyor². Bu nedenle Türkiye Diyabet Vakfı ve Servier’in koşulsuz desteğiyle “Hadi 7’le” projesi ile “ABC değil A1c” diyerek öncelikle A1c’nin ne olduğunu anlattıktan sonra, diyabetliysen “Hadi A1c’ni 7’le” diyerek hasta farkındalığının artırılması amaçlanıyor.
Tedavide başarıya ulaşmak için hasta farkındalığı, katılımı ve uyumu çok önemli. Bu farkındalığı artırmak için ‘Hadi 7’le’ sosyal medya hesaplarından haftada 5 paylaşım ile düzenli olarak hastaları yaşam tarzı hakkında bilgilendirecek içerikler paylaşılıyor.
Ayrıca alanında uzman isimler ile çekilen röportajlar, diyetisyen ve beslenme uzmanıyla çekilen diyabetik yemek tarifleri içeren diyabet şefim Youtube projesi ile diyabetli hastaların hayat kalitelerini iyileştirilmeye devam ediliyor. Siz de hastalıkla ilgili bilgi almak ve «Hadi 7’le» diyerek projeye destek olmak için sosyal medya hesapları Instagram, Facebook ve Youtube hesaplarını takip edebilirsiniz.
1*2 International Diabetes Federation Diabetes
Atlas. 8th Edition 2017
Türkiye’de ilk kez Anjina konusunda, Türk Kardiyoloji Derneği’nin hayata geçirdiği ve Servier’in koşulsuz olarak desteklediği Kalbinden Mesaj Var projesi başlatıldı. Projenin ana amacı ülkemizde çok düşük olan Anjina farkındalığını artırmak ve bu konuda bir bilinç oluşturmak.
Maalesef ülkemizde 3 milyondan fazla Anjina hastası bulunuyor¹. Anjina; genellikle kalp kasındaki iskemi veya koroner arter spazmı nedeniyle oluşan göğüste ağrı, sıkışma ve baskı hissi anlamına geliyor. Ve toplumda sıkça başka rahatsızlıklarla karıştırılabiliyor ya da önemsenmeyebiliyor.
Bu farkındalığı oluşturmak adına Kalbinden Mesaj Var projesi kapsamında sokak röportajları, Yaşam koçu Ece vahapoğlu ile kalp dostu egzersizler, Diyetisyen Fatma Yiğitoğlu ile kalp dostu tarifler programları sosyal medya üzerinden hayata geçirildi. Türk Kardiyolji Derneği Başkanı Prof. Dr. Vedat Aytekin ile Anjina ve Anjina hastalarının günlük hayatları ile ilgili röportajlar gerçekleştirildi. Her hafta Anjina hakkında 3- 4 bilgilendirici post paylaşılmaya devam ediliyor. Sosyal medyada bugüne dek 4.5 milyondan fazla kişiye bu proje ile ulaşıldı. Siz de hastalıkla ilgili bilgi almak ve projeye destek olmak için ‘’Kalbinden Mesaj Var’’ Instagram, Facebook ve Twitter sayfalarını takip ederek projeye destek olabilirsiniz.
1. TEKHARF. A. Onat, ed. 2017
Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen, Ulusal Vasküler ve Endovasküler Cerrahi Derneği’nin hayata geçirdiği ve Servier olarak koşulsuz desteklediğimiz ‘’Sağlıklı Bacaklar Gülen Gözler Projesi’’ ile toplumumuzun varis tanı, tedavi ve korunma yöntemleri ile ilgili en doğru ve güvenilir bilgilere ulaşması amaçlanıyor.
Maalesef ülkemizde birçok kişi günlük hayatında varis semptomları ile yaşamak zorunda kalıyor¹. Bu durum varis hastalarının hayat kalitesini oldukça kötü etkileyebiliyor.
Bu proje kapsamında Türkiye’de ilk kez 7-21 Aralık tarihleri arasında ‘’Sağlıklı Bacaklar Gülen Gözler’’ farkındalık projesi etkinlikleri hayata geçirildi. Sosyal medya üzerinden her akşam farklı bir konuda, alanında uzman Kalp ve Damar Cerrahları sosyal medya yayınları ile görüşleri aktardığı programları on binden fazla kişi canlı olarak izledi. Sunucu Özlem Yıldız’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen 6 Uzman ismin katılımıyla Varis konulu bir panel düzenlendi. Tüm bu aktivitelerin sonucu olarak ‘’Sağlıklı Bacaklar Gülen Gözler’’ projesi ile 2.5 milyon kişiye dijital ortamda erişildi.
¹TUIK data